مبلغ سایت های مورد علاقه خودم

شاید این سایتایی که میگم شماهم دوست داشته باشین

مبلغ سایت های مورد علاقه خودم

شاید این سایتایی که میگم شماهم دوست داشته باشین

(((به نام دوست که هرچه هست ازاوست)))
سلام.خوبی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
موشک روهر استال در موزه ملی نیروی هوایی امریکا


در سال 1943 افزایش شدت جنگ توسط نیروی هوایی آمریکا نشان گر آن بود که نیروی هوایی آلمان در مقابله با این حملات با مشکل روبرو است . اگر چه تا پایان سال 1943 آلمان موفق شده بود از طریق حملات هوایی خسارت جدی به دشمن وارد کند اما هزینه از دست دادن هواپیماهای جنگنده زمینه ساز تلاش گسترده ای برای تجهیز جنگنده های آلمانی به جنگ افزار های قوی تری شد . نتیجه این تلاش ها به اجرای طرح هایی همچون توپهای خودکار راکت هوا به هوا و موشک های زمین به هوا و از آن جمله موشک هوا به هوای کوتاه برد ایکس 4 منجر گردید .

موشک ایکس 4 از جمله موشک های هدایت شونده بود که آلمانی ها در جنگ جهانی دوم طراحی کردند . اگر چه موشک ایکس 4 نوعی موشک هوا به هوا بود اما دیگر اعضای این خانواده موشکی همچون موشک ایکس 7 از نوع ضد زره پرتاب شونده از زمین بودند . این موشک ها تا آن زمان در نوع خود بی نظیر بودند و هیچ گونه مشابه ای برای آن ها نبود . در طی جنگ گونه ی ضد تانک این خانواده موسوم به ایکس 7 نشان داد که می تواند به طور جدی مبنایی برای گسترش موشک های ضد تانک پس از جنگ قرار گیرد .

موشک ایکس 4 توط دکتر ماکس کرامر در ژوئن 1943 ساخته شد . و برد آن فراتر از برد تیر بار جنگنده ها بود موتور رانش سوخت مایع موشک ایکس 4 موشک را به سرعتی در حدود 325 متر بر ثانیه و بیشینه 4 کیلو متر میرساند .

سرجنگی ایکس 4 یک سرجنگی ترکش زا به وزن 20 کیلوگرم و شعاع تخریب 9 متر بود . نخستین آزمایش در 11 اوت 1944 توسط جنگنده اف دبلیو 190 انجام شد .

تا اوایل 1945 کارخانه سازنده متجاوز بر 1000 فروند از این موشک را تولید کرد . اما هنگامی که در انتظار دریافت موتور راکت بود کارخانه تولید کننده مورد حملات هوایی قرار گرفت . اما این موشک هرگز به نیروی هوایی آلمان تحویل داده نشد .
ولی قبل از این که این موشک عملیاتی و قابل استفاده در جنگ بشود المان شکست خورد و هیچگاه از این موشک استفاده نشد . که بعد از اشغال المان این موشک به دست امریکایی ها افتاد.
فرامین هدایت از طریق دو رشته سیم به موشک فرستاده می شد . این فرامین جهات پرواز موشک رو به وسیله سطوح کنترل عملیاتی که روی دم موشک قرار داشتند تصحیح می کردند .

یک فیوز مجاورتی روی موشک نصب شده بود یک سامانه آکوستیک بود که نسبت به صدای موتور بمب افکن بی 17 حساس بود .

سرنوشتش که تا اوایل 1945 کارخانه سازنده متجاوز بر 1000 فروند از این موشک را تولید کرد . اما هنگامی که در انتظار دریافت موتور راکت بود کارخانه تولید کننده مورد حملات هوایی قرار گرفت . اما این موشک هرگز به نیروی هوایی آلمان تحویل داده نشد .
کلا عملیاتی نشد و به بهره بر داری نرسید .

شناسنامه:


کارکرد: هوابه هوای کوتاه برد
پیشران:BMW 109-448با کشش 16kn
عمر سوزش:17s
دازا:2.01m
پهنا: 726 mm
پهنا بدنه:22cm
وزن رزمی:60 kg
وزن کلاهک: 20kg
شتاب:325 m/s
برد:1.5تا3.5km
چاشنی:مجاورتی
پایش: FuG 510/238پایش سیمی
پیشرانش(سوخت):4.5لیتر اسید نیتریک98-100%


بن پایه:ویکی پدیا

واقعا ساخت چنین موشکی نیاز به علم بسیاربالاهست و خیلی عجیبه.
  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • حامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی